[vc_row][vc_column][vc_column_text]A partir d’ara, els més petits inicien un llarg període de vacances, en el qual la tecnologia serà una de les protagonistes. És un fet innegable. Les consoles, els mòbils i les tauletes formaran part de l’oci estiuenc. Però això si, no es podran convertir en l’única alternativa. Necessàriament hauran de ser una part d’aquest temps, però no en exclusiva. Mai, la utilització d’un dispositiu mòbil ha de ser un premi, sinó un complement.
Anar al casal, a la piscina o sortir en bicicleta són algunes de les activitats a l’aire lliure que proposa el nostre psicòleg clínic, Víctor Tello, per aquests mesos de vacances. “Resulta contraproduent l’ús de les consoles o les tauletes i hem de limitar i planificar quan les poden usar els més petits”, recomana. A més, des d’Orum Center us oferim alguns consells:
- Ha d’existir un temps pels jocs tecnològics, pero ha de ser acotat, diversificant el temps d’oci.
- El primer model educatiu som nosaltres mateixos. La imitació del que fem és molt més forta que no pas del que diem. Si els pares estem amb el mòbil o la consola no podem esperar que els nens agafin un llibre.
- Més que el joc en si, la importància és per a què serveix? Per jugar i quines dinàmiques ens pot ajudar a compartir en família?
- Cap nen o nena menor de 7 anys hauria de tenir contacte amb ‘youtubers’ o elements tecnològics, com les consoles o les tauletes, ja que els cervells no estan prou preparats.
- Molts jocs estan preparats per crear addicció i enganxar a l’usuari. Ni el ‘Fortnite’ ni el ‘Roblox’ són jocs aconsellats.
Què fem amb els ‘youtubers’?
Víctor Tello comenta que inicialment “els youtubers són perfils d’usuaris que inciten a jugar i utilitzen paraulotes, però hem de ser capaços de treure-li partit”. Aprofitant que els videojocs són un llenguatge amable pels joves, Tello proposa conrear l’esperit crític i reflexionar sobre els missatges que ens traslladen amb l’acompanyament de l’adult. “No recomanarem cap youtuber perquè fomenten l’addicció i s’ha de diferenciar l’oci que atreu i el que és nociu”. Per millorar la situació, Tello demana una classificació d’aquests perfils en funció dels continguts que mostren per edat.
“Els videojocs només desenvolupen una part petita del cervell”. És un dels conceptes que el psicòleg clínic demana tenir en compte per desenvolupar un estiu tecnològic per educar. L’objectiu és fer-ne un ús responsable de la tecnologia.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]